YASALAŞTI: B sınıfı ehliyet 125 cc motor kullanabilir mi? İşte, sürücüleri ilgilendiren tüm şartlar

B sınıfı ehliyetin motosiklet kullanabilmesinin önünü açan düzenleme Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Düzenlemeye göre, B ve üzeri sınıf sürücü belgesi olanlar harç ödemeden veya sürücü belgelerini değiştirmeden A1 sınıfı olarak adlandırılan 125 cc’ye kadar motor hacmine sahip motosikletleri kullanabilecek. Peki, B sınıfı ehliyetle 125 CC altı motosiklet kullanabilmek için gerekli şartlar neler olacak? İşte, o konu hakkında detaylı bilgiler

EN AZ 2 YIL B SINIFI EHLİYET SAHİBİ OLMAK GEREK

B sınıfı ehliyetle 125 CC motosiklet kullanabilmek için ilk koşul olarak deneyim bakımından en az 2 yıllık B sınıfı geçerli sürücü belgesine sahip olmak gerekecek. Bununla birlikte iki tekerlekli araçları kullanacaklar için aranan sağlık raporu istenebilecek.

SON 5 YILDA EHLİYETE EL KONULMAMIŞ OLMASI GEREKİYOR

Başvuru tarihinden itibaren geriye doğru beş yıl içinde 2918 sayılı Kanuna istinaden daha önce sürücü belgesi geçici veya daimi olarak geri alınmamış olması da bir diğer kriter olarak dikkat çekiyor.

DİREKSİYON SINAVINA GİRİLECEK

Direksiyon sınavına katılım gösterecek olan adaylar, başarılı olması halinde A1 sınıfı ehliyet hakkına sahip olacak. Ancak ehliyete işleme ya da değişiklik gibi bir durum söz konusu olmayacak. A1 sınıfı ehliyet kullanım hakkı Emniyet Genel Müdürlüğü sistemine entegre edilecek.

Sınavların ise gerekli altyapı çalışmalarının tamamlanıp Mart ayı itibariyle başlaması öngörülüyor.

125 CC MOTOSİKLETLER VİTESLİ Mİ, VİTESSİZ Mİ OLUR?

125 CC motosikletler hem vitesli hem de vitessiz (otomatik) şanzımana sahip olabilir. Genellikle scooter olarak bilinen modellerde vites sistemi yerine CVT olarak adlandırılan sistem kullanılmaktadır. Bu şekilde kullanıcı aracı vites atma zorunluluğu bulunmadan kullanabilmektedir. 125 CC motosikletlerin arasında 5 vitese kadar şanzımana sahip araçlar da bulunmaktadır.

PAZARI 1.2 MİLYONA TAŞIR

2023’te 957 bin adetle tarihi rekor kıran motosiklet satışlarının yüzde 32’sini (302 bin adet) 50 cc motosikletler oluşturdu. 125 cc’lerin payı 285 bin adetle yüzde 30 seviyesindeydi. Doğan Trend Otomotiv Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emre Acar, “Düzenlemenin ardından 50 cc’lerin payı yüzde 15’lere gerilerken 125 cc’lerin payıyüzde 40-45 seviyelerine çıkar diye tahmin ediyoruz. Pazar 2024’te bu kararla 1.2 milyon adetlere yükselebilir. Bubüyüme yurtdışından Türkiye’ye yönelik olası yatırımları hızlandırabilir” dedi.

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll to Top